• 1. Daha Önce SEOcry.com üstünden yayın yapan sitemiz Cryptosam Forum olarak yeni alan adımıza aktarılmıştır.
    2. Sitemize kayıtlar incelemeden geçerek tamamlanmaktadır. Tüm kayıtları tek tek inceleyerek platformumuzda en doğru kişiler ile fikir alış verişi yapmaya - yapmanıza gayret ediyoruz.

Yandex Metrica ve Google Analitik farkı

kunfeyekun

Kayıtlı Kullanıcı
Selamunaleyküm

Yandex metrica kulanmaya basladım. Fakat analitik ile arasında ciddi farklar var.

Örneğin;

Hemen çıkma oranı metrikada %15 iken google analitikte %80
Sitede geçirilen ortalama süre metrikada 1:30 saniye iken gogole analitikte 1:00

Bu farklar neden kaynaklanıyor olabilir?
 

Red

Kayıtlı Kullanıcı
Ben analitiği koymadım daha siteme ama neden fark var bu kadar bilinmez takipteyim.
 

okursan

Kayıtlı Kullanıcı
Javascript tabanlı servislerin 100% doğru istatistik elde etme imkanı yok zaten.
 

dizikolik

Kayıtlı Kullanıcı
Analistik ve yandex metrica test etme imkanım oldu bana göre en doğru sonucu metrica veriyor. Aradaki tutarsızlığı çözmenin en iyi yolu hitsiz bir siteniz üzerinden onu test etmektir.
 

Ahmetbrkt

Kayıtlı Kullanıcı
Bence reklam yaptırmaya teşvik icin düşük gösteriyor. siteme günlük 1k tekil hit geldigi halde 200-300 arası gösteriyor metrica dahil 3 sayac kullandım kesinlikle fark var
 

Ramiz TAYFUR

Kayıtlı Kullanıcı
Metrica'da bu kadar farkedeceğini düşünmüyorum. Üzerinde çalıştığım projelerde bunu daha önce test etme imkanım oldu ama gerek gerçek zamanlı, gerek genel günlük tekil ziyaretçiler, gerekse dönüşüm raporları hemen hemen aynı.
 

gunesn

Kayıtlı Kullanıcı
Şu an bir sitem de analistik ve metrikayı beraber kullanıyorum. İki sayaçı da koyduğumdan beri hep fark var. Mesela analistikte 3.01.2015 sayaç göstergeleri şöyle. Ziyaretçi 5023, sayfa görüntülenme 18 bin, hemen çıkma oranı % 54,49 Metrika da ise ziyaretçi 6539, sayfa görüntülenme 23760, hemen çıkma oranı 24,6.
Arada büyük bir fark var.
 

Ramiz TAYFUR

Kayıtlı Kullanıcı
Şu an bir sitem de analistik ve metrikayı beraber kullanıyorum. İki sayaçı da koyduğumdan beri hep fark var. Mesela analistikte 3.01.2015 sayaç göstergeleri şöyle. Ziyaretçi 5023, sayfa görüntülenme 18 bin, hemen çıkma oranı % 54,49 Metrika da ise ziyaretçi 6539, sayfa görüntülenme 23760, hemen çıkma oranı 24,6.
Arada büyük bir fark var.

Hangisine güveneceğin sana kalmış artık :/ Karmaşık çelişkili bir durum aslında enteresan.
 

Sherlock Holmes

Kayıtlı Kullanıcı
Bu büyük farkın nedeni Google ve Yandex in hemen çıkma oranı tanımlamalarının farklı olması. Eğer bir ziyaretçi sayfanızı açıp hiçbir başka sayfaya gitmeden kapatırsa, Google bunu hemen çıkma olarak kaydediyor, ziyaretçinin sitenizde ne kadar durduğu hiç önemli değil. Yandex ise hemen çıkmayı ziyaretçinin siteyi açtıktan sonra 15 saniye içinde kapatması olarak değerlendiriyor.
 

kunfeyekun

Kayıtlı Kullanıcı
Bu büyük farkın nedeni Google ve Yandex in hemen çıkma oranı tanımlamalarının farklı olması. Eğer bir ziyaretçi sayfanızı açıp hiçbir başka sayfaya gitmeden kapatırsa, Google bunu hemen çıkma olarak kaydediyor, ziyaretçinin sitenizde ne kadar durduğu hiç önemli değil. Yandex ise hemen çıkmayı ziyaretçinin siteyi açtıktan sonra 15 saniye içinde kapatması olarak değerlendiriyor.
Peki o zaman ortalama geçirilen süre farkı neden kaynaklanıyor? Benim sitem kaliteli bir site ve metricada webvisor'den izliyorum kulanıcılar sayfada gercekten zaman geciriyor.
Fakat ortalama süre googlede yüzde 50 daha az gösteriyor.
 

Sherlock Holmes

Kayıtlı Kullanıcı
Peki o zaman ortalama geçirilen süre farkı neden kaynaklanıyor? Benim sitem kaliteli bir site ve metricada webvisor'den izliyorum kulanıcılar sayfada gercekten zaman geciriyor.
Fakat ortalama süre googlede yüzde 50 daha az gösteriyor.
ortalama süre hesaplama tanımları da farklıdır. Tam bilmiyorum ama yandex 15 saniyeden az duranları hesaba katmıyor olabilir. Bunlara niye takıldığınız anlayamadım. Biraz daha açar mısınız?
 

mahmut

Kayıtlı Kullanıcı
Ayrıca metrikada görsellerden gelen hiti de görebiliyoruz. Analytics de yoktu sanırım veya varsada ben bilmiyorum
 
Üst