seo sensey
Kayıtlı Kullanıcı
Merhaba arkadaşlar.
Foruma ticaretin de eklenmesiyle biraz canlandı. Bir yandan benim hoşuma gitmedi ama. Şimdi millet parayla verdiği hizmeti açıkça yazma konusunda çekimser davranabilir. Yine de ben böyle olmamasını temenni ederek konuyu açıyorum.
Arkadaşlar bildiğimiz gibi genel olarak seo yu ikiye ayırıyoruz. Site içi site dışı. Şimdi bu site içi olayı hakkında herkesin dilinde birbirine benzer sözler var. Zaten genelde bir iki kişi yazıyor. Gerisi bloglamak için aynı şeyleri yazıyor. Ama aslında piyasada tam anlamıyla bu konuya değinilmediğini düşünüyorum. 20 liralık kitap alan herkes seo uzmanı olabilecek mi ?
Mesela şöyle bir cümle geçiyor. "Başlık en fazla 60 - 70 karakter olacak" İyi güzel hoş bunu herkes biliyor. Fakat şu noktaya dikkat edilmiyor. Genelde wp kullanıyoruz ve hazır şablonlarımız var.
%post_title% | %blog_title% genelde böyle kullanırız. Fakat işi otomatiğe bağladığımız için çoğu zaman bu başlık 70 karakteri geçiyor.
Yine diyoruz ki "1 tane h1, 2 tane h2 geçmesi gerekir. Birden fazla h1 kullanmak, h1 i h2'den sonra kullanmak uygun değildir" Doğru olduğunu düşünüyorum. Makale yazarken bu kurallara hep uyuyoruz. Fakat o makaleyi site içine koyduğumuz zaman işler oyle olmuyor işte. Neden ?
Geçen populer bir film teması aldım. Liste fiyatı 80 lira. R10 da alan övmüş alan övmüş. Seo uyumlu falan diye. Hızlı olmaya hızlı güzel. Fakat arkadaşlar sidebardaki widgetların başlıkları hep h1. Siteyi şöyle bir seo analize sokup ne var ne yok bakayım dedim "10 tane h1 başlığını var" diyor. Bir de şu "yorum yap" yazısı var ki çoğu temada h2 olarak geçiyor. Ya arkadaş neden böyle bir şeye başlık atıyorsun ki ? Neden 10 tane h1 yapıyorsun ki ?
Yine hep deriz sayfaların benzerlik oranı önemli. Her sayfa başlığıyla uyum içinde olmalı. Ama bazı temalarda bir h1 başlık oluyor site açıklaması şekilde. Her sayfada aynı h1 ler h2 ler var. Biz de seo uyumlu makale yazdık diye seviniyoruz.
Yani ben mi yanlış anlıyorum yoksa durum benim gördüğüm gibi mi ? Ben site içi seo için şöyle bir yol izliyorum.
Hangi temayı kullanacaksam h başlıklarını düzenliyorum.
All in seo eklentisi ile title ayarlarını yapıyorum. %post_title% | %blog_title% şeklinde olan yapıyı farkında olmadan çok uzun yapmayayım diye %blog_title% yerine siteadı.com ya da marka gibi dolduruyorum. %post_title% | Marka olabiliyor.
En çok da bu kısma takıyoru ya. Google'ın bizim sayfamızda ilk göreceği şey ne ? Title. Bu bence hayati önem taşıyor. Google doğallığı seviyor. Otomatiğe bağlamayı sevmiyor. Bence bir sitedeki tüm yazılar title dan başlayarak tamamen benzersiz olmalı. Site kategorisinin içinde ama diğer sayfalarına karşı benzersiz.
Mesela yeni bir film sitesi açtım. Kalıcı bağlantıları /%postname%-full-hd-izle/ şeklinde ayarladım. Sonra düşündüm ki ? Her filmin sonunda "full-hd-izle" olması bariz şekilde otomatikliği simgeliyor. Sadece link yapısı değil title da %post_title% | Marka şeklinde olduğu zaman aynı oluyor. Hem kendi sitemizin içinde hem de başka sitelere aşırı bir benzerlik var. Bunun önüne geçmek adına %post_title% full hd izle|%post_title% şeklinde yapmayı düşündüm. Bir benzerlik olması kaçınılmaz ama bu şekilde site içindeki link yapıları baya farklılaşıyor. Otomatiklik azalıyor gibime geliyor.
Normal siteleri inceledim. Title şöyle.
Ant Man Full İzle | Hd 720p İzle | Türkçe Dublaj İzle
Film değişse de son kısım hiç değişmiyor. 3 kere "izle" kelimesi geçmesi de düşündürücü. Ben diyorum ki bunu yerine
Ant Man Full hd İzle | Tek Parça 720p Ant Man Filmi İzle
Bu hali biraz daha otomatiklikten çıkmış gibi duruyor. Hatta tam bilemiyorum ama şu şekil de olabilir.
Ant Man Full hd İzle | Tek Parça 720p Filmi İzle Ant Man
Şimdi bence daha iyi. Sürekli hd, full, tek parca, izle, film kelimeleri tekrarlanacağına filmin adı 2 kez geçse bence daha iyi olacak.
Ben her sayfayı ayrı bir ana sayfaymış gibi düşünüyorum. O açıdan film adının 2 defa geçmesinde bir sakınca görmüyorum. gezirehberi.com diye sitemiz olsa gezirehberi.com/antalya-gezi-rehberi diye bir yazı yazabiliriz.
Ustalar saat 5.21. Geceden uykusuzum. Paronoyalar basıyor. Biraz takıntı hastalığı da başladı sanki bende. Konu çok dağınık biliyorum ve özür diliyorum. Ve rica ediyorum eğer okuduysanız bu konuda fikirlerinizi belirtin. Başlıca meseleler :
Foruma ticaretin de eklenmesiyle biraz canlandı. Bir yandan benim hoşuma gitmedi ama. Şimdi millet parayla verdiği hizmeti açıkça yazma konusunda çekimser davranabilir. Yine de ben böyle olmamasını temenni ederek konuyu açıyorum.
Arkadaşlar bildiğimiz gibi genel olarak seo yu ikiye ayırıyoruz. Site içi site dışı. Şimdi bu site içi olayı hakkında herkesin dilinde birbirine benzer sözler var. Zaten genelde bir iki kişi yazıyor. Gerisi bloglamak için aynı şeyleri yazıyor. Ama aslında piyasada tam anlamıyla bu konuya değinilmediğini düşünüyorum. 20 liralık kitap alan herkes seo uzmanı olabilecek mi ?
Mesela şöyle bir cümle geçiyor. "Başlık en fazla 60 - 70 karakter olacak" İyi güzel hoş bunu herkes biliyor. Fakat şu noktaya dikkat edilmiyor. Genelde wp kullanıyoruz ve hazır şablonlarımız var.
%post_title% | %blog_title% genelde böyle kullanırız. Fakat işi otomatiğe bağladığımız için çoğu zaman bu başlık 70 karakteri geçiyor.
Yine diyoruz ki "1 tane h1, 2 tane h2 geçmesi gerekir. Birden fazla h1 kullanmak, h1 i h2'den sonra kullanmak uygun değildir" Doğru olduğunu düşünüyorum. Makale yazarken bu kurallara hep uyuyoruz. Fakat o makaleyi site içine koyduğumuz zaman işler oyle olmuyor işte. Neden ?
Geçen populer bir film teması aldım. Liste fiyatı 80 lira. R10 da alan övmüş alan övmüş. Seo uyumlu falan diye. Hızlı olmaya hızlı güzel. Fakat arkadaşlar sidebardaki widgetların başlıkları hep h1. Siteyi şöyle bir seo analize sokup ne var ne yok bakayım dedim "10 tane h1 başlığını var" diyor. Bir de şu "yorum yap" yazısı var ki çoğu temada h2 olarak geçiyor. Ya arkadaş neden böyle bir şeye başlık atıyorsun ki ? Neden 10 tane h1 yapıyorsun ki ?
Yine hep deriz sayfaların benzerlik oranı önemli. Her sayfa başlığıyla uyum içinde olmalı. Ama bazı temalarda bir h1 başlık oluyor site açıklaması şekilde. Her sayfada aynı h1 ler h2 ler var. Biz de seo uyumlu makale yazdık diye seviniyoruz.
Yani ben mi yanlış anlıyorum yoksa durum benim gördüğüm gibi mi ? Ben site içi seo için şöyle bir yol izliyorum.
Hangi temayı kullanacaksam h başlıklarını düzenliyorum.
All in seo eklentisi ile title ayarlarını yapıyorum. %post_title% | %blog_title% şeklinde olan yapıyı farkında olmadan çok uzun yapmayayım diye %blog_title% yerine siteadı.com ya da marka gibi dolduruyorum. %post_title% | Marka olabiliyor.
En çok da bu kısma takıyoru ya. Google'ın bizim sayfamızda ilk göreceği şey ne ? Title. Bu bence hayati önem taşıyor. Google doğallığı seviyor. Otomatiğe bağlamayı sevmiyor. Bence bir sitedeki tüm yazılar title dan başlayarak tamamen benzersiz olmalı. Site kategorisinin içinde ama diğer sayfalarına karşı benzersiz.
Mesela yeni bir film sitesi açtım. Kalıcı bağlantıları /%postname%-full-hd-izle/ şeklinde ayarladım. Sonra düşündüm ki ? Her filmin sonunda "full-hd-izle" olması bariz şekilde otomatikliği simgeliyor. Sadece link yapısı değil title da %post_title% | Marka şeklinde olduğu zaman aynı oluyor. Hem kendi sitemizin içinde hem de başka sitelere aşırı bir benzerlik var. Bunun önüne geçmek adına %post_title% full hd izle|%post_title% şeklinde yapmayı düşündüm. Bir benzerlik olması kaçınılmaz ama bu şekilde site içindeki link yapıları baya farklılaşıyor. Otomatiklik azalıyor gibime geliyor.
Normal siteleri inceledim. Title şöyle.
Ant Man Full İzle | Hd 720p İzle | Türkçe Dublaj İzle
Film değişse de son kısım hiç değişmiyor. 3 kere "izle" kelimesi geçmesi de düşündürücü. Ben diyorum ki bunu yerine
Ant Man Full hd İzle | Tek Parça 720p Ant Man Filmi İzle
Bu hali biraz daha otomatiklikten çıkmış gibi duruyor. Hatta tam bilemiyorum ama şu şekil de olabilir.
Ant Man Full hd İzle | Tek Parça 720p Filmi İzle Ant Man
Şimdi bence daha iyi. Sürekli hd, full, tek parca, izle, film kelimeleri tekrarlanacağına filmin adı 2 kez geçse bence daha iyi olacak.
Ben her sayfayı ayrı bir ana sayfaymış gibi düşünüyorum. O açıdan film adının 2 defa geçmesinde bir sakınca görmüyorum. gezirehberi.com diye sitemiz olsa gezirehberi.com/antalya-gezi-rehberi diye bir yazı yazabiliriz.
Ustalar saat 5.21. Geceden uykusuzum. Paronoyalar basıyor. Biraz takıntı hastalığı da başladı sanki bende. Konu çok dağınık biliyorum ve özür diliyorum. Ve rica ediyorum eğer okuduysanız bu konuda fikirlerinizi belirtin. Başlıca meseleler :
- Sayfa içinde h etikeleri sayısı ve sırası
- Url yapılarındaki benzerlikler ve url özgünlüğü
- Title yapılarındaki benzerlikler ve url özgünlüğü
- Title ve Urlde otomatikleşmenin etkisi
- Her sayfada aynı bulunan metinlerin sayfa kalitene eksi yöndeki etkisi
- Etiket kullanımı ve mantıklı açıklaması