keboozgur
Kayıtlı Kullanıcı
Son güncellemelerden sonra mobil tasarımın öneminden tekrar tekrar bahsetmemizin sanıyorum gereği yok. SEO konusunda bir takım işin içinde olan insanlar artık mobil çağında olduğumuzun farkındadır. Google amcada mobil çağda olduğumuzun farkında olacakki artık mobil seo‘ya önem veriyor. Hepimizin yanlış anladığı bir durum var. Olay sadece subdomaine bir m.siteismi.com yapıp “aaa tamam ya işte mobilde okey” demekle bitmiyor. Asıl olay sonrasında başlıyor.
Mobil SEO’ya Neden Önem Vermeliyiz?
Şimdi arkadaşlar biliyoruzki arama motoru piyasasında, google ne derse o olur. Çok fazla bir google faşizmi hakim. Faşizm kötüdür fakat google tarafından gelen her dikta yaptırım kullanıcı deneyimini arttırmaya yönelik. Google kullanıcı için en iyisini istiyorsa , vardır bir bildiği. Bildikleri akıllı telefonların kullanım çokluğu ve akıllı telefondan search trafiğinin her geçen gün artması. Bu durumda çıkan sonuçların uyumlu olması ve google’un müşterisini ( arama yapan bizler ) mutlu etmesi gerekiyor. İşte google mobil SEO‘ya bu yüzden önem veriyor ve mobil seo optimizasyonlarının yapılması istiyor. Kaçarımız yok, mobil işine elimizi sokmak durumundayız.
Mobil SEO tasarımlarımızı test etmeliyiz !
Şimdi öncelikle sitemizin mobil sorgularda , mobil direk girişlerde nasıl gözüktüğünü görmemiz iyi bir başlangıç olacak. Aksi taktirde desktoptan bu işi sürdürmemizin imkanı yok, bunun için bir mobil site emulator yani mobil test programı ihtiyacımız var, ben bunun için opera’nın sunduğu toolu kullanıyorum oldukça güzel, iphone yok ama custom tarafından kafanıza göre en uygununu seçebiliyorsunuz.
buradan indirebilirsiniz.
Kullanımı oldukça kolay, kurulumu yaptıktan sonra dikkatlice sitenizi test edip, eksiklerinizi gidermeniz sizin açınızdan faydalı olacak.
Mobil Site Sonrası Neleri Kontrol Etmeliyim ?
1- Sitem mobil sorgulardan girilince düzgün bir şekilde mobil tarafı açıyor mu ? --> HTML veya Javascript olarak mı yönleniyor ( bunun dışında bir yönlenmeyi google kabul etmiyor) bakınız ; google yönergeleri
2- Açılan mobil sitemde google tarafından gelen mobil yönergeler hatasız mı ? --> Açıklamak gerekirse google webmaster tools üzerinde kolaylıkla görebileceğimiz durumlar mevcut, bizlere mobil ile ilgili çeşitli yönergeler sunmakta, örnek olarak basılıcak butonun yeteri kadar uygun olmaması vesaire gibi, bu durumları tek tek kontrol etmek gerekli.
Arama trafiği > Mobil kısmından görebilirsiniz ;
3 - Canonical yönlendirmeleri doğru yapılı mı ?
En önemli kısımlardan bir tanesi bu , Google’a 2 adet benzer sayfanın olduğu ama biri diğerinin mobil alternatifi ya da mobil sayfa x desktop versiyonun referansı dememiz gerekiyor, bunu tabi ki rel=”canonical” ile yapabilmekteyiz. detayları yine google mobil rehberde bulabilirsiniz kısacasını yazacak olursam şayet;
Sayfaların canonical karşılıkları ; yani Masaüstü sayfada, karşılık gelen mobil URL’yi işaret eden özel bir link rel=”alternate” etiketi eklememiz lazım. Bu etiket Googlebot’a sitenin mobil sayfalarının konumunu keşfetmede yardımcı olur. Ve 2 tane benzer sayfa olduğu için kopya olarak gösteremeyecek şekilde algılar. Tam tersi işlemde, aynı şekilde, mobil sayfaya, karşılık gelen masaüstü sayfanın URL’sini işaret eden bir link rel=”canonical” etiketi eklememiz lazım.
bütün bunlar tam olarak yapıldıktan sonra mobil site sonrasında yapılacak pek fazla bir durum kalmıyor, sitesine göre 1 hafta ile 1 ay arasında mobil uyumlu olarak işaretlenmiş serp sonuçlarınızı görebilirsiniz
kaynak : http://www.seogaste.com/mobil-tasarim-sonrasi/ destek için blog postuma yorum bırakırsanız memnun olurum.
Mobil SEO’ya Neden Önem Vermeliyiz?
Şimdi arkadaşlar biliyoruzki arama motoru piyasasında, google ne derse o olur. Çok fazla bir google faşizmi hakim. Faşizm kötüdür fakat google tarafından gelen her dikta yaptırım kullanıcı deneyimini arttırmaya yönelik. Google kullanıcı için en iyisini istiyorsa , vardır bir bildiği. Bildikleri akıllı telefonların kullanım çokluğu ve akıllı telefondan search trafiğinin her geçen gün artması. Bu durumda çıkan sonuçların uyumlu olması ve google’un müşterisini ( arama yapan bizler ) mutlu etmesi gerekiyor. İşte google mobil SEO‘ya bu yüzden önem veriyor ve mobil seo optimizasyonlarının yapılması istiyor. Kaçarımız yok, mobil işine elimizi sokmak durumundayız.
Mobil SEO tasarımlarımızı test etmeliyiz !
Şimdi öncelikle sitemizin mobil sorgularda , mobil direk girişlerde nasıl gözüktüğünü görmemiz iyi bir başlangıç olacak. Aksi taktirde desktoptan bu işi sürdürmemizin imkanı yok, bunun için bir mobil site emulator yani mobil test programı ihtiyacımız var, ben bunun için opera’nın sunduğu toolu kullanıyorum oldukça güzel, iphone yok ama custom tarafından kafanıza göre en uygununu seçebiliyorsunuz.
buradan indirebilirsiniz.
Kullanımı oldukça kolay, kurulumu yaptıktan sonra dikkatlice sitenizi test edip, eksiklerinizi gidermeniz sizin açınızdan faydalı olacak.
Mobil Site Sonrası Neleri Kontrol Etmeliyim ?
1- Sitem mobil sorgulardan girilince düzgün bir şekilde mobil tarafı açıyor mu ? --> HTML veya Javascript olarak mı yönleniyor ( bunun dışında bir yönlenmeyi google kabul etmiyor) bakınız ; google yönergeleri
2- Açılan mobil sitemde google tarafından gelen mobil yönergeler hatasız mı ? --> Açıklamak gerekirse google webmaster tools üzerinde kolaylıkla görebileceğimiz durumlar mevcut, bizlere mobil ile ilgili çeşitli yönergeler sunmakta, örnek olarak basılıcak butonun yeteri kadar uygun olmaması vesaire gibi, bu durumları tek tek kontrol etmek gerekli.
Arama trafiği > Mobil kısmından görebilirsiniz ;
3 - Canonical yönlendirmeleri doğru yapılı mı ?
En önemli kısımlardan bir tanesi bu , Google’a 2 adet benzer sayfanın olduğu ama biri diğerinin mobil alternatifi ya da mobil sayfa x desktop versiyonun referansı dememiz gerekiyor, bunu tabi ki rel=”canonical” ile yapabilmekteyiz. detayları yine google mobil rehberde bulabilirsiniz kısacasını yazacak olursam şayet;
Sayfaların canonical karşılıkları ; yani Masaüstü sayfada, karşılık gelen mobil URL’yi işaret eden özel bir link rel=”alternate” etiketi eklememiz lazım. Bu etiket Googlebot’a sitenin mobil sayfalarının konumunu keşfetmede yardımcı olur. Ve 2 tane benzer sayfa olduğu için kopya olarak gösteremeyecek şekilde algılar. Tam tersi işlemde, aynı şekilde, mobil sayfaya, karşılık gelen masaüstü sayfanın URL’sini işaret eden bir link rel=”canonical” etiketi eklememiz lazım.
bütün bunlar tam olarak yapıldıktan sonra mobil site sonrasında yapılacak pek fazla bir durum kalmıyor, sitesine göre 1 hafta ile 1 ay arasında mobil uyumlu olarak işaretlenmiş serp sonuçlarınızı görebilirsiniz
kaynak : http://www.seogaste.com/mobil-tasarim-sonrasi/ destek için blog postuma yorum bırakırsanız memnun olurum.