• 1. Daha Önce SEOcry.com üstünden yayın yapan sitemiz Cryptosam Forum olarak yeni alan adımıza aktarılmıştır.
    2. Sitemize kayıtlar incelemeden geçerek tamamlanmaktadır. Tüm kayıtları tek tek inceleyerek platformumuzda en doğru kişiler ile fikir alış verişi yapmaya - yapmanıza gayret ediyoruz.

E-Ticaret Siteleri olanlar için ALTIN Seo İpuçları

Tyler

Kayıtlı Kullanıcı
eticaret-seo.jpg

E-TİCARET SEO NEDİR?

E-ticaret siteleri için uyarlanmış seo sürecidir. Normal siteler için oluşturulan seo çalışmalarının anahtar kelimeleri düşük olmasına rağmen e-ticaret sitelerinin satılan ürünlere göre anahtar kelime sayısı oldukça yüksektir.

E-TİCARET İÇİN SEO ÇEŞİTLERİ

- Ürün Odaklı Seo

E-ticaret siteleri için ürün bazlı seo çalışmalarında ürünlere yönelik özel açıklama ve ürün başlıkları belirlenmektedir. Özgünlük ve yaratıcılık sizi diğer rakip e-ticaret sitelerinden ayıran özelliktir. E-ticaret dünyasında ürün gamı ve yelpazesi geniş olmasından dolayı ürünleri teker teker eklemek yerine tedarikçi firmadan alınan xml sayesinde anında aynı açıklamalar ile ürünler binlerce internet sitesinde yer alabilmektedir.

Ürün bazlı seo çalışmalarında genellikle anahtar kelimeleri ürün tam adları oluşturmaktadır. Bu nedenle ürün bazlı seo çalışmalarının anahtar kelime sayıları 1’den başlayarak 100’lerce anahtar kelimeye ulaşabilmektedir.

- Kategori Odaklı Seo

Kategori bazlı seo çalışması e-ticaret seo çalışmaları arasında öngördüğümüz ideal seo çalışmasıdır. Kategorilerin seo uyumlu hal alması ile ürün bazlı aramalardan daha çok aranma hacmine sahiptir. Bu çalışma tarzında ise ürün isimleri yerine kategori isimleri üzerinde site/marka otorite kazanmaktadır.

- Sosyal Odaklı Seo

E-ticaret sitelerine gelen siparişlerde sosyal medya kaynaklı siparişlerin oranı hiçte yabana atılmayacak oranlardadır. Bu nedenle bazı seo firmaları sadece sosyal odaklı seo çalışmaları sayesinde sosyal medya hesaplarını bir sipariş kaynağına çevirebilmektedir.

Sosyal odaklı e-ticaret seo çalışmalarında sitenin/markanın sosyal medya hesaplarının profesyonel anlamda işletilerek hedef kitlenin toplanması, şikayet ve önerilerin kabul edilmesi, müşteri memnuniyetinin sağlanması, marka bilinirliğinin arttırılması, ürün/hizmetlerin tanıtılması, sipariş kabulü ve satış sonrası destek amaçları ile kullanılmasıdır.

E-TİCARETTE İDEAL SAYFA-KATEGORİ YAPISI
Hazır e-ticaret sistemlerinin birçoğunda arama motorları ile uygun olmayan yapılar ile karşılaşmaktayız. E-ticaret sistem üreticileri aksine %100 seo uyumlu dese de sahip olduğunuz e-ticaret sitelerinde aşağıdaki faktörlere dikkat etmelisiniz.

Seo Uyumlu Link Yapısı

Yanlış olan




Doğru olan



Not: Site isimlerini vermemiz doğru olmayacağından o alanları bloklamak zorunda kalsak da örnek verilen 2 site birçok internet kullanıcısının bildiği sitelerdir.

Kategoriye/Sayfaya Özel Meta Tag Alanları

Sahip olduğunuz her kategoriye özel meta title, description ve keyword alanlarına sahipseniz endişeleneceğiniz bir durum bulunmuyor. Fakat her oluşturduğunuz kategori ve sayfada birbirinden farklı sayfa adı, açıklama ve etiket girmeniz linkinizin özgünlüğü ve kalitesi açısından önemlidir.

E-TİCARET SİTELERİ İÇİN ALTIN SEO İPUÇLARI

- Ürün ekleme işlemlerinde özgün başlık, açıklama ve anahtar kelimeler kullanın.
- Ürün resimleriniz mümkünse profesyonel çekim olsun bu sitenizin özgünlük değerini de arttırır. Unutmayın arama motorları özgün ve emek verilen siteleri ön planda tutar.
- Ürün resimlerinizde resmi yakınlaştırma özelliği bulundurun.
- Ürünü tanıtan bir video mutlaka bulunmalı. Ziyaretçi ürün siparişi vermeden önce ürünü daha yakından tanıma fırsatı bulmaktadır. İnternet üzerinde reklam bulunmayan ürün videosu var ise onu tercih edebilirsiniz. Yoksa kendiniz de çekebilirsiniz.
- Misafir olarak sitenizden alışveriş yapılmasına imkân verin. Ziyaretçilerin birçoğu siteye üye olmanın kaybettireceği zamandan dolayı ürünü almaktan vazgeçmektedir.
- Ana sayfada mutlaka Günün Fırsatı, En Beğenilen, En indirimli gibi alanlar üzerinde ürünlerinizi ifşa edin. Birçok ziyaretçi yapılan yorumlara ve tercihlere göre siparişini değiştirebilmektedir.
- Ana sayfanızda maksimum 20 ürün listeleyin. Ana sayfa açılış hızınızı csssprite özelliği ile arttırabilirsiniz.
- Ürün açıklamalarını hazırlarken ben bu ürünü almayı düşünüyor olsam neleri merak ederdim sorusundan yola çıkarak ziyaretçilerin aklındaki soru işaretlerine cevaplar vermeye çalışın. Bu metni yalın ve akıcı bir dil ile gerçekleştirin.
- Sitenize üye olan kişilerden kendinize bir mail marketin datası oluşturun. Haftalık olarak bir ürünü kampanya yaparak bunu eski müşterilerinize göndererek bilgi verin.

Kaynak: E-ticaret Seo Danışmanı
 
Gayet yararlı bilgiler E-Ticaret için seo çalışması yapanlar ve bilmeyenler için güzel olmuş ellerinize sağlık.
 
Geri
Üst