• 1. Daha Önce SEOcry.com üstünden yayın yapan sitemiz Cryptosam Forum olarak yeni alan adımıza aktarılmıştır.
    2. Sitemize kayıtlar incelemeden geçerek tamamlanmaktadır. Tüm kayıtları tek tek inceleyerek platformumuzda en doğru kişiler ile fikir alış verişi yapmaya - yapmanıza gayret ediyoruz.

Adsense Kazancı ve TBM Nasıl Artırılır?

Bu yazı size bir şeyler kazandırdı mı?

  • Evet

  • Hayır

  • Eh İşte..


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

elegan

Kayıtlı Kullanıcı
Not: Hiç bir bilginin kesinliği yoktur, yalnızca ''mantıklı'' düşünme ürünüdür.

Resimler biraz kaymış copy paste yaptığım için. Daha düzgün ve kaynağından okumak isteyen BURAYA tıklayabilir.


Yüzlerce ziyaretçi, onlarca tıklama ve kazanç: 0,20 krş ???? TBM: 0,02-0,03

Evet biliyorum ne yazık ki bir çok internet sitesi sahibi bu gibi sorunlar yaşamakta. Yaklaşık 4 senelik Adsense tecrübelerim ile bunların üstesinden nasıl geleceğinizi, neler yapabileceğinizi anlatmaya çalışacağım. Ayrıyeten bir kaç da öneride bulunacağım.

Neler Öğreneceksiniz?

  • Adsense TBM yükselmeyi,
  • Doğru reklam yerleşimi ve Adsense2ye etkisini,
  • TBM’yi etkileyen faktörleri,
  • Adsense’e en uygun konuları,
  • Adsense TBM oranlarının neden düştüğünü.

Öncelikle şunu belirtmem gerekiyor ki;

  1. 1000-2000 tekil ziyaretçi ile yüzlerce lira biraz hayal. Tabii bazı sektörler hariç.
  2. 3-5 aylık sitelerinize Adsense eklemenin mantığı bile yok. Eğer olağan üstü bir hite sahip değilse..
  3. Adsense ile kazanç sağlamak sağlamdır sabittir ama emek gerektirir. Geleceğe yönelik bir yatırım gibidir.
Adsense üzerinde başarılı olabilmek için paranın kaynağını bilmek gerekir. Yani Adwords’ü. (Ya abi bir saniye ben okuyorum da bu Adwords ve Adsense nedir hiç bilmiyorum diyorsan şu yazılarımı bir incele istersen; Adsense Nedir?Adwors Nedir?)

Evet biz devam edelim. Adsense’den size gelen kazanç bir Adwords müşterisinin cebinden çıkıyor. Google yalnızca reklam veren ve reklam yayımlayan arasında aracılık ediyor. Durum böyle olunca sitenizde yayımlanan reklama tıklanınca size kaç para geleceğini de bir nevi reklam veren belirliyor. Eğer reklam veren TBM’yi yani Tıklanma Başı Maliyeti 0,10 olarak belirlemişse bu reklamlara tıklanınca o reklam verenin ödeyeceği maximum tutar oluyor. Maximum bu olunca minimumda 0,02 gibi komik rakamlara düşebiliyor.

Bunları nereden biliyorum? Bir çok adwords hesabına yöneticilik yapıyorum. Şimdi aşağıda bir örnek vereceğim, reklam verenimin görüntülü reklam ağında tıklama başı ödediği tutarı göreceksiniz.





Resimde gödüğünüz iki ayrı kampanya. Birinin Ortama Tıklanma Başı Maliyeti 0,08 diğerinin ise 0,01 Tabii ki profesyonel şekilde optimize edildiği için en düşük ücretler ödeniyor. Ama genel anlamda reklam verenlerin görüntülü reklam ağında ödediği tutar bu. Google tıklama başı 0,08 alıyorsa bunun yarısını size verse 0,04 kalır. Ki 0,01’i hiç söylemiyorum bile.

Peki abi biz ne yapacağız?
Reklam Optimizasyonu
Öncelikle her sektörde TBM’ler bu kadar düşük değil. Nedeni o sektörün geri dönüşüm oranı. Yani üstteki resimde 30.000 kişi tıklamış fakat bunların %0.5’i alış veriş yapıyor ancak. Bunları göz önünde bulundurarak şu ayarları yapıyoruz; (Özellikle reklamları sitesine ekleyip para bekleyenler bu kısma dikkat etsin.)

  1. Adsense’e giriş yapıyoruz ve üst menüden ”Reklamlara izin ver & reklamları engelle” sekmesine geliyoruz.
  2. Burada başta yer alan ”Reklamveren URL’leri” kısmında özel olarak istediğiniz siteyi engelleyebilirsiniz. Burada bir tavsiyem yok. Siz sitenize göre en iyisini bilirsiniz…
  3. Geçiyoruz ”Hassas kategori” kısmına. Burada karşımıza şöyle bir kısım çıkıyor;


Öncelikle burada önemli olan site kategoriniz. Fakat gerel anlamda şöyle bir yol izlemelisiniz. Kategorilerin sağında Reklam Gösterim Yüzdesi ve bunun yanında da Kazanç Yüzdesi yazmakta. Size en çok kazanç getiren reklamlara izin verip, gösterim alıp da kazanç sağlamamış kategorileri engelliyoruz. Ayrıyeten ben ”Kilo Verme” ”Cinsel ve Cinsellik..” gibi kalite düşürücü reklamları genelde engelliyorum. ”Siyaset” vb. konularda site kategorinize kalmış. Uygunsa durabilir, değilse basın engeli.

Aynı şekilde daha iyi anlamanız için adsense’in güzel bir uygulaması daha var. Son sekmedeki ”Reklamlar (Reklam İnceleme Merkezi)” Bu kısım muhtemelen sizde aktif edilmemiştir. Burayı aktif ediyoruz, ardından verileri toplamaya başlıyor ve anlık olarak yayımlanan reklamları ve reklamveren’leri görüp dilediğinizi engelleyebiliyorsunuz.

Neden bunları yaptık? Çünkü sitemizde ziyaretçilerimizi rahatsız edecek ve tıklama alma ihtimali düşük olan reklamlar gösterilsin istemiyoruz.

Bu kadar mı? Hayır! Yapacağımız bir kaç şey daha var.

Reklam Yerleşimi
Reklam yerleşimi kazancı aşırı etkileyen bir husus olmasa da doğru yapılmaz ise zararı bile olabiliyor. Başlıca kurallar şöyle;

  • Reklamlar kullanıcıyı rahatsız etmemeli, göze batmamalı,
  • Site tasarımını bozmamalı, (Uyumsuz reklam boyutları seçilmemeli)
  • Mobil uyumlu reklamlar kesinlikle bulunmalı. Artık kitlenin %80’i mobil kullanıcı.
Yerleşim Nasıl Olacak?

Aslında ne yazık ki bu konuda da kesin konuşmak imkansız. Nedeni web sitenizin değişen tasarımı. Yani htacer.com gibi Sağ veya Sol menüye sahip olmayan bir siteniz olabilir yada değişir bir yazı içerik tasarımı. Ama genel olarak şu yerleşimler en çok getirisi olanlardır;

    1. Yazı sonunda yada uzun yazılarınızda yazı ortasına kare reklam. Bunun nedeni yazı içindeki anahtar kelimeleri tetiklemesi ve yazıyı okumaya devam eden bir kullanıcı için kaçınılmaz şekilde görünmesi.
2. Yazı başı reklamı bu reklam türünün önemli kısmı da yine yazı içerisindeki anahtar kelimeler ile tetiklenmesi ve okuyucu yazının devamını okumayacak olsa bile daha en başta reklamı görmesi





3. İçerik ile iç içe reklam türü. Bu genelde flash oyun siteleri yada ana sayfasında bir çok yazı bulunan haber portalları veya teknoloji bloglarının kullandığı yöntemdir. Özellikle bilgisiz kullanıcı reklamı da içerik zanneder ve tıklar.





Daha bir çok değişik yerleşim seçeneği var fakat dediğim gibi en doğrusu site tasarımına uygun olanıdır. Kafanıza takılan bir şey olursa internet site adresiniz ile beraber yorum yapın reklam yerleşiminiz hakkında yardımcı olmaya çalışayım.



Yazı Sayfası Optimizasyonu
Yazılarınızın okundu sayfa çok önemlidir. Kullanıcılar bir google aramasının ardından sitenizin anasayfasına değil direk içeriğin sayfasına girer. Bu nedenle bu kısımda reklamlarımızı en iyi şekilde pazarlamalıyız. Ne yapılmalı? Geçişli sayfa tekniği kullanılmalı.

Örneğin sağlık ile alakalı bir yazı yazıyorsunuz. ”Bel ağrılarına iyi gelen 7 yöntem” Bu 7 yöntemi de bir sayfada vermek yerine geçişli sayfa tekniğini kullanmalıyız. Resim ile daha iyi anlayacaksınız;



Neden kullanıcıyı sayfa değişikliğine itiyoruz? diyecek olursanız, bunun nedeni her sayfa değişikliğinde çıkan farklı reklamlar. Yani kullanıcı diğer sayfaya geçince farklı reklamlar yükleniyor ve bir çeşit reklam görmek yerine bir kaç çeşit görerek tıklama ihtimalini artırıyoruz.

Eveet bir yazının daha sonuna geldik. Burada site sahipleri için Adsense konusunda ne yapılabilecek ise onu anlattım. Fakat TBM düşük-yüksek olması yalnızca bunlarla da bitmiyor. Sitenizin sektörü oldukça önemli.

İlerleyen zamanlarda yeni bir sektöre girip yine Adsense’den para kazanmak isteyenler için en doğru sektör seçiminin nasıl yapılacağını yazacağım. Hoşçakalın :)

via htacer.com
 
Bu adsense konusunda merak ettiğim bir olay var. Ben sanıyodum ki adsense bize her zaman mevcut anahtar kelimeler içerisinden en yüksek teklif veren adamın reklamlarını yayınlatacak. Eğer adsense bu ilkesini uyguluyorsa, bizim reklamverenleri ve reklam kategorilerini engellemek yerine hepsini açıp adsensenin işini yapmasını beklememiz gerekmiyor mu ? Veya adsense şuanda bu şekilde çalışmıyor mu ?
 
@ata35 Hayır durum öyle değil, Google kendi arama sonuçlarında bile öyle vermiyor. Google her zaman kullanıcıya en iyi sonucu sunmak istediğinden parayı veren düdüğü çalamıyor. Tek tıklama başı 10 TL vermiş olun farklı biride 1 TL versin, eğer sizin anahtar kelime kalite puanlarınız düşük ise verdiğiniz para tamamı ile boşa gider. B

Bu kalite puanı reklam metni, açılan web sitesi, alaka düzeyi gibi bir kaç unsur ile belirleniryor. Tüm kalite unsurları eşit olursa o zaman verilen teklife bakılır. Ha bu ben 10 kuruş vereyim çok kaliteli yapayım paraya para demeyeyim anlamına gelmez. Bunun önüne geçmek içinde Google ilk sayfa teklifi diye bir şey belirliyor. Vs vs... uzar gider. Anlayacağınız her reklam verene izin vermek mantıklı değil. Asla en yüksek teklifi veren yayımlanmaz.
 
Geri
Üst