• 1. Daha Önce SEOcry.com üstünden yayın yapan sitemiz Cryptosam Forum olarak yeni alan adımıza aktarılmıştır.
    2. Sitemize kayıtlar incelemeden geçerek tamamlanmaktadır. Tüm kayıtları tek tek inceleyerek platformumuzda en doğru kişiler ile fikir alış verişi yapmaya - yapmanıza gayret ediyoruz.

Adım adım büyümek

Yazıyı faydalı buluyor musun?

  • Evet

    Oy: 15 100.0%
  • Hayır

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    15
Güzel bir başlangıç olmuş. Devamını merakla bekliyorum. Ayrıca başlangıç aşamasında şunlarda önemli diye düşünüyorum:

-Projeyi kaç kişi yürütecek? Tek kişi mi, yoksa ekip mi?
-Eğer ekip gerekiyorsa, ekibin toplanması ve iş bölümü
 
Güzel bir başlangıç olmuş. Devamını merakla bekliyorum. Ayrıca başlangıç aşamasında şunlarda önemli diye düşünüyorum:

-Projeyi kaç kişi yürütecek? Tek kişi mi, yoksa ekip mi?
-Eğer ekip gerekiyorsa, ekibin toplanması ve iş bölümü

Evet önemli konular. Bunun yanında aklımda şuan logo hakkında bir şeylere değinmekte var. Daha sonra ekleyeceğim.
 
Merhaba Arkadaşlar,

Logo ile birlikte sitenin renkleri çok önemli.
Bu konu ile ilgili güzel bir yazı buldum.

Misal, sarı geçiciliği, siyah kaliteyi ama aynı zamanda pahalılığı temsil eder.

KIRMIZI: Gözün retina tabakasının hemen arkasında oluşur; bu nedenle rengi algılarken, sanki üstünüze doğru geldiğini hissedersiniz. Heyecan ve yüksek enerjiyi çağrıştıran ve en fazla kullanılan renktir. Kırmızı; Bilinç altını en fazla uyaran, seksi, dinamik, tutkulu ve dikkat çekici bir renktir. Genellikle giyimde tercih edilen kırmızı, atletik, güçlü, tutkulu, heyecanlı, sıcak, şehvetli, hareketli ve dışadönük bir yapıyı temsil eder. Özellikle dikkat çekmesi istenilen satış noktalarında ve iştah uyandırdığı için gıda sektöründe çok sık kullanılır. Sporculara ve gençlere yönelik üretim yapan firmaların logolarında da genellikle kırmızı renk tercih edilir. Kırmızı, bir statü sembolü olarak da karşımıza çıkar. Porche ve Ferrari gibi spor arabalarda bu renk sıklıkla kullanılmaktadır. İlgi çektiği ve dikkatleri üzerine topladığı için parti amblemlerinin çoğu kırmızıdır.Uyarıcı, dinamik, tutkulu, dikkat çekici ve iştah uyandırıcı (“Çok ye!” mesajı veren) renk olan kırmızı, satış noktalarında, gıda sektöründe ve fastfood restaurantlarında çok kullanılmaktadır.Kırmızının göze hoş gözükmesinden ve albenili olmasını dikkate alan günlük gazetelerin logolarında kırmızı renk hakimdir.

PEMBE; neşe, sevecenlik, şirinliğin, mutluluğun, canlılığın ve sevginin simgesidir. Yeniliği, özellikle duygusal anlamda temizliği ve genel başarıyı sembolize eder. Kırmızının yoğunluğunun hafifletilmiş halidir. Ancak kırmızının aksine iştah azalttığı bilinir. İnsanları rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar iç dekorda pembe rengi kullanırlar ve pembe üniformalarla dikkati çekerler. Pembe giyen bir kişiye daha rahat ödeme yapıldığı saptanmıştır.

MOR: Zeka, bilinç ve içgörü düzeyi ile paralellik taşır. Kraliyet rengi olduğu için şıklığı ve zenginliği hatırlatır. Aynı zamanda esrarengiz, ruhani ve duygusal bir renktir. Duygulara hitap edici ürünlerde bu renk tercih edilir.

Yaratıcılık, hoşgörü ve düşünce gücü mor ile ilişkilidir. Konsantrasyon sağlamak için mordan daha etkili bir renk yoktur. Mor, mistikler, büyük sanatçılar, düşünürler, toplumları düşünce ve ideallerle yönlendirenler tarafından kullanılır. Lüks ürünler ve eğitim ile ilgili markalar icin kullanılır. Soğuk ve sıcak özellikleri ile kültür, telif ve gizem anlamına gelir.

MAVİ-YEŞİL: Mavi yeşil renklerinin bir arada kullanımı bilinç altında hijyeni, sağlıklı olan şeyi canlandırır. Bu nedenle hijyen ürünleri için tercih edilmesi idealdir.

KOYU MAVİ: En ciddi renktir. Koyu mavi, polis ve pilot üniformalarında güvenilir, sağlam, emin izlenimini verir ayrıca banka ve finans sektörlerinin de tercihidir.

MAVİ: Temizlik ve saflık imajı yarattığı için genellikle su ambalajlarında mavi renk kullanılır. Polis araçlarının üzerinde bulunan siren şeklindeki lambaların yarısı kırmızı, diğer yarısı ise mavidir. (Mavi ile polis arabasının uzaktan, kırmızı ile yakından görülmesinin sağlanır)

Siyasi bir partinin kurumsal renk olarak maviyi tercih etmesi, o partinin, derinlik, dinginlik, güven ve umut unsurlarını taşıdığı mesajını vermektedir. Bankalar mavi rengi logolarında kullanarak derinliklerini, büyüklüklerini vurgu lar.

Mavi kırmızının aksine yeme içgüdüsünü engelleyen bir renk olduğundan yemek firmaları maviyi pek tercih etmezler.

SARI, güneşin rengidir. Aydınlık ve sıcak bir renktir. Çekicilik, hareket, bilgi, neşe, konfor simgesidir.

•Sarı aynı zamanda geçiciliğin göstergesidir. Örneğin; ateş sarıdır, geçicidir, sararan yapraklar düşer. Güneşin sarı ışıkları geçicidir.

Araba kiralama firmaları sarı rengi sıklıkla kurumsal renk olarak seçer .Mesaj şudur:

“Kullandığın araç sana belirli bir süreliğine verildi. Kullan ve geri getir!”

Taksilerin renklerinin sarı olmasının nedeni budur. Fast-food restoranlarında sarı renk kırmızı ile birlikte sıklıkla kullanılmaktadır. Burada kırmızı renk ile “Çok ye!” , sarı renk ile “Çabuk ye ve git!” mesajı verilir. Dünyada bankalar geçiciliğin simgesi olan sarı rengi logolarında kullanmaz. Çünkü bankalar , bankaya yatırılan paranın geçici olmadığını, kalıcı olduğunu sürekli vurgularlar. Satış noktasında kullanmak için çok uygundur. Otopark duvarları gibi dikkat çekilmesi istenen noktalarda sarı ve siyah kombinasyonu çok kullanılır.

•Psikolojik olarak açık sarı, neşe, rahatlık, iyimserlik, kendine güven, zeka, arzular, ruhsal gelişimi çağrıştırır. Sevecenlik, neşe ve umut aşılar, alçak gönüllülüğü, bilgiyi ve bilgeliği simgeler.

Parlak sarı tonlarının dikkat çekici, neşeli ve enerjik bir çağrışımı vardır.

Koyu sarı ise çöküntüyü çağrıştırmaktadır. Bu nedenle dinlenme amaçlı ortamlarda kullanılmaz

YEŞİL: Yeşil renk tazeliği ve şifayı çağrıştırır. Doğanın, doğallığın, sağlığın ve dengenin sembolüdür. Sakinleştirir, güven verir. Yaratıcı düşünmeyi kolaylaştırdığı ve hızlandırdığı araştırmalarca desteklenmiştir. Koyu yeşil, para ve prestij rengidir. Prestij ve güvenliğin önemli olduğu sektörlerde yeşil rengin kullanımı uygundur.

TURUNCU: Enerji, canlılık, sağlık ve memnuniyet hissettirir. Sıcak, doğal, samimi, neşeli yapılar turuncuyu tercih eder. Turuncu kırmızı ve sarının birleşmesinden oluşur. Bu nedenle de her iki rengin güçlü yanlarını taşır. Turuncu, parlak, canlı, cana yakın, dışadönük, mutlu ve çocuksu algı yaratır. Hedef kitlesi çocuklar ve gençlerin olduğu iş kollarında tercih edilmelidir. Canlı turuncu renkler dikkat çekici özelliklerinden dolayı satış noktalarında ve iştah açıcı olduğu için fast-food mekanlarında kullanılır.

BEYAZ: Temizlik, parlaklık, sadelik ve masumiyet duyguları uyandırır.

Bekaret, hijyen, arılık, zafer, barış, neşe, teslimiyet, merhamet, adaleti temsil eden bir renktir. Beyaz en temizi, dolayısıyla da en kolay kirlenmeyi vurgular.

KAHVERENGİ: Kahverengi, tutarlılık, süreklilik ve zenginliği çağrıştıran bir renktir. Toprak rengi de denilen kahverengi kişide güvenlik duygusunu pekiştirir. Toprak renkleri, genelde olumlu etki yaratırlar. Ev ve yemek sektörü için önemli bir renk olan kahverengi sağlıklı, doğal ve organik ürünleri çağrıştırır. Bu alanlarda hizmet veren sektörlerce rahatlıkla tercih edilebilir.

SİYAH: Siyah çok güçlü bir renktir çünkü tüm renkleri doğuran bir fiziksel yapıya sahiptir. Işığı yok ettiği için dikkati dağıtacak unsurların algıyı dağıtmasını en aza indiren ve dolayısıyla konsantrasyon sağlayan bir renktir Karanlık ve geceyi çağrıştırdığı için esrarengiz, güçlü, klasik ve şık bir renk olarak algılanır. Siyah, fiyatı yüksek ürünlerin rengidir. Ağır bir renk olduğu için düşme ya da batma izlenimi doğurabilir. Bu sebeple uçaklarda ve gemilerde kullanılmaz. Ancak, stratejik olarak bazı markalar ürünleri için bilinçli şekilde siyah rengi kullanılabilir buda ürününün elite bir ürün olduğu, ucuz bir ürün olmadığı ancak bu ürüne sahip olmanın uzun vadede kar sağlayacağı algısını yaratmak isteyebilirler.

GRİ; siyah ile beyazın birleşiminden oluşmaktadır. Ağırbaşlılığın, sadakatin ve sessizliğin simgesidir. Göz griyi oldukça kolay ayırır ve algılar. Gri, diplomatik ve ağır bir renk olmasına karşın hareketsizliği, yavaşlığı ve ciddiyeti temsil etmektedir.

İşte size 42 Duygu ve renkten oluşan bir “hile listesi”.

  • Aksiyon ve macera? Kırmızı
  • Karşılanabilirlik? Turuncu
  • Saldırganlık? Kırmızı
  • Takdir – Pembe
  • Dikkat? Kırmızı, sarı
  • Yetki? Siyah, mavi, mor
  • Sakinlik? Mavi, kahverengi, pembe, yeşil
  • Dikkat? Sarı
  • Güven? Mavi
  • Yaratıcılık? Turuncu
  • Merak? Sarı
  • Haysiyet? Mavi
  • Sürücü ve enerji? Turuncu, kırmızı
  • Coşku? Turuncu
  • Kadınlık? Pembe, mor
  • Eğlenceli? Turuncu
  • Nazik? Pembe
  • Şükran? Pembe
  • Yüksek ruhlu? Turuncu
  • Mutluluk? Pembe, sarı, kırmızı
  • Uyum - Yeşil
  • Sağlık ve şifa – Yeşil
  • Masumiyet? Pembe
  • Aşk? Kırmızı, pembe
  • Lüks ve refah? Mor, yeşil
  • Gizem? Mor, siyah
  • Doğa? Yeşil, kahverengi
  • Tutku? Kırmızı
  • Pozitiflik? Sarı
  • Şakacı? Sarı, pembe
  • Romantik? Pembe, mor
  • İmtiyaz? Mor
  • Basitlik? Kahverengi, siyah, beyaz
  • Gelişmişlik? Mor
  • Maneviyat? Mor
  • Güç? Kırmızı
  • Başarı? Mavi
  • Gelenek? Siyah
  • Sakinlik? Pembe, yeşil, mavi, beyaz
  • Güvenilir? Mavi
  • Sıcaklık? Sarı
  • Gençlik? Pembe, turuncu
 
Merhaba Arkadaşlar,

Logo ile birlikte sitenin renkleri çok önemli.
Bu konu ile ilgili güzel bir yazı buldum.

Misal, sarı geçiciliği, siyah kaliteyi ama aynı zamanda pahalılığı temsil eder.

KIRMIZI: Gözün retina tabakasının hemen arkasında oluşur; bu nedenle rengi algılarken, sanki üstünüze doğru geldiğini hissedersiniz. Heyecan ve yüksek enerjiyi çağrıştıran ve en fazla kullanılan renktir. Kırmızı; Bilinç altını en fazla uyaran, seksi, dinamik, tutkulu ve dikkat çekici bir renktir. Genellikle giyimde tercih edilen kırmızı, atletik, güçlü, tutkulu, heyecanlı, sıcak, şehvetli, hareketli ve dışadönük bir yapıyı temsil eder. Özellikle dikkat çekmesi istenilen satış noktalarında ve iştah uyandırdığı için gıda sektöründe çok sık kullanılır. Sporculara ve gençlere yönelik üretim yapan firmaların logolarında da genellikle kırmızı renk tercih edilir. Kırmızı, bir statü sembolü olarak da karşımıza çıkar. Porche ve Ferrari gibi spor arabalarda bu renk sıklıkla kullanılmaktadır. İlgi çektiği ve dikkatleri üzerine topladığı için parti amblemlerinin çoğu kırmızıdır.Uyarıcı, dinamik, tutkulu, dikkat çekici ve iştah uyandırıcı (“Çok ye!” mesajı veren) renk olan kırmızı, satış noktalarında, gıda sektöründe ve fastfood restaurantlarında çok kullanılmaktadır.Kırmızının göze hoş gözükmesinden ve albenili olmasını dikkate alan günlük gazetelerin logolarında kırmızı renk hakimdir.

PEMBE; neşe, sevecenlik, şirinliğin, mutluluğun, canlılığın ve sevginin simgesidir. Yeniliği, özellikle duygusal anlamda temizliği ve genel başarıyı sembolize eder. Kırmızının yoğunluğunun hafifletilmiş halidir. Ancak kırmızının aksine iştah azalttığı bilinir. İnsanları rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar iç dekorda pembe rengi kullanırlar ve pembe üniformalarla dikkati çekerler. Pembe giyen bir kişiye daha rahat ödeme yapıldığı saptanmıştır.

MOR: Zeka, bilinç ve içgörü düzeyi ile paralellik taşır. Kraliyet rengi olduğu için şıklığı ve zenginliği hatırlatır. Aynı zamanda esrarengiz, ruhani ve duygusal bir renktir. Duygulara hitap edici ürünlerde bu renk tercih edilir.

Yaratıcılık, hoşgörü ve düşünce gücü mor ile ilişkilidir. Konsantrasyon sağlamak için mordan daha etkili bir renk yoktur. Mor, mistikler, büyük sanatçılar, düşünürler, toplumları düşünce ve ideallerle yönlendirenler tarafından kullanılır. Lüks ürünler ve eğitim ile ilgili markalar icin kullanılır. Soğuk ve sıcak özellikleri ile kültür, telif ve gizem anlamına gelir.

MAVİ-YEŞİL: Mavi yeşil renklerinin bir arada kullanımı bilinç altında hijyeni, sağlıklı olan şeyi canlandırır. Bu nedenle hijyen ürünleri için tercih edilmesi idealdir.

KOYU MAVİ: En ciddi renktir. Koyu mavi, polis ve pilot üniformalarında güvenilir, sağlam, emin izlenimini verir ayrıca banka ve finans sektörlerinin de tercihidir.

MAVİ: Temizlik ve saflık imajı yarattığı için genellikle su ambalajlarında mavi renk kullanılır. Polis araçlarının üzerinde bulunan siren şeklindeki lambaların yarısı kırmızı, diğer yarısı ise mavidir. (Mavi ile polis arabasının uzaktan, kırmızı ile yakından görülmesinin sağlanır)

Siyasi bir partinin kurumsal renk olarak maviyi tercih etmesi, o partinin, derinlik, dinginlik, güven ve umut unsurlarını taşıdığı mesajını vermektedir. Bankalar mavi rengi logolarında kullanarak derinliklerini, büyüklüklerini vurgu lar.

Mavi kırmızının aksine yeme içgüdüsünü engelleyen bir renk olduğundan yemek firmaları maviyi pek tercih etmezler.

SARI, güneşin rengidir. Aydınlık ve sıcak bir renktir. Çekicilik, hareket, bilgi, neşe, konfor simgesidir.

•Sarı aynı zamanda geçiciliğin göstergesidir. Örneğin; ateş sarıdır, geçicidir, sararan yapraklar düşer. Güneşin sarı ışıkları geçicidir.

Araba kiralama firmaları sarı rengi sıklıkla kurumsal renk olarak seçer .Mesaj şudur:

“Kullandığın araç sana belirli bir süreliğine verildi. Kullan ve geri getir!”

Taksilerin renklerinin sarı olmasının nedeni budur. Fast-food restoranlarında sarı renk kırmızı ile birlikte sıklıkla kullanılmaktadır. Burada kırmızı renk ile “Çok ye!” , sarı renk ile “Çabuk ye ve git!” mesajı verilir. Dünyada bankalar geçiciliğin simgesi olan sarı rengi logolarında kullanmaz. Çünkü bankalar , bankaya yatırılan paranın geçici olmadığını, kalıcı olduğunu sürekli vurgularlar. Satış noktasında kullanmak için çok uygundur. Otopark duvarları gibi dikkat çekilmesi istenen noktalarda sarı ve siyah kombinasyonu çok kullanılır.

•Psikolojik olarak açık sarı, neşe, rahatlık, iyimserlik, kendine güven, zeka, arzular, ruhsal gelişimi çağrıştırır. Sevecenlik, neşe ve umut aşılar, alçak gönüllülüğü, bilgiyi ve bilgeliği simgeler.

Parlak sarı tonlarının dikkat çekici, neşeli ve enerjik bir çağrışımı vardır.

Koyu sarı ise çöküntüyü çağrıştırmaktadır. Bu nedenle dinlenme amaçlı ortamlarda kullanılmaz

YEŞİL: Yeşil renk tazeliği ve şifayı çağrıştırır. Doğanın, doğallığın, sağlığın ve dengenin sembolüdür. Sakinleştirir, güven verir. Yaratıcı düşünmeyi kolaylaştırdığı ve hızlandırdığı araştırmalarca desteklenmiştir. Koyu yeşil, para ve prestij rengidir. Prestij ve güvenliğin önemli olduğu sektörlerde yeşil rengin kullanımı uygundur.

TURUNCU: Enerji, canlılık, sağlık ve memnuniyet hissettirir. Sıcak, doğal, samimi, neşeli yapılar turuncuyu tercih eder. Turuncu kırmızı ve sarının birleşmesinden oluşur. Bu nedenle de her iki rengin güçlü yanlarını taşır. Turuncu, parlak, canlı, cana yakın, dışadönük, mutlu ve çocuksu algı yaratır. Hedef kitlesi çocuklar ve gençlerin olduğu iş kollarında tercih edilmelidir. Canlı turuncu renkler dikkat çekici özelliklerinden dolayı satış noktalarında ve iştah açıcı olduğu için fast-food mekanlarında kullanılır.

BEYAZ: Temizlik, parlaklık, sadelik ve masumiyet duyguları uyandırır.

Bekaret, hijyen, arılık, zafer, barış, neşe, teslimiyet, merhamet, adaleti temsil eden bir renktir. Beyaz en temizi, dolayısıyla da en kolay kirlenmeyi vurgular.

KAHVERENGİ: Kahverengi, tutarlılık, süreklilik ve zenginliği çağrıştıran bir renktir. Toprak rengi de denilen kahverengi kişide güvenlik duygusunu pekiştirir. Toprak renkleri, genelde olumlu etki yaratırlar. Ev ve yemek sektörü için önemli bir renk olan kahverengi sağlıklı, doğal ve organik ürünleri çağrıştırır. Bu alanlarda hizmet veren sektörlerce rahatlıkla tercih edilebilir.

SİYAH: Siyah çok güçlü bir renktir çünkü tüm renkleri doğuran bir fiziksel yapıya sahiptir. Işığı yok ettiği için dikkati dağıtacak unsurların algıyı dağıtmasını en aza indiren ve dolayısıyla konsantrasyon sağlayan bir renktir Karanlık ve geceyi çağrıştırdığı için esrarengiz, güçlü, klasik ve şık bir renk olarak algılanır. Siyah, fiyatı yüksek ürünlerin rengidir. Ağır bir renk olduğu için düşme ya da batma izlenimi doğurabilir. Bu sebeple uçaklarda ve gemilerde kullanılmaz. Ancak, stratejik olarak bazı markalar ürünleri için bilinçli şekilde siyah rengi kullanılabilir buda ürününün elite bir ürün olduğu, ucuz bir ürün olmadığı ancak bu ürüne sahip olmanın uzun vadede kar sağlayacağı algısını yaratmak isteyebilirler.

GRİ; siyah ile beyazın birleşiminden oluşmaktadır. Ağırbaşlılığın, sadakatin ve sessizliğin simgesidir. Göz griyi oldukça kolay ayırır ve algılar. Gri, diplomatik ve ağır bir renk olmasına karşın hareketsizliği, yavaşlığı ve ciddiyeti temsil etmektedir.

İşte size 42 Duygu ve renkten oluşan bir “hile listesi”.

  • Aksiyon ve macera? Kırmızı
  • Karşılanabilirlik? Turuncu
  • Saldırganlık? Kırmızı
  • Takdir – Pembe
  • Dikkat? Kırmızı, sarı
  • Yetki? Siyah, mavi, mor
  • Sakinlik? Mavi, kahverengi, pembe, yeşil
  • Dikkat? Sarı
  • Güven? Mavi
  • Yaratıcılık? Turuncu
  • Merak? Sarı
  • Haysiyet? Mavi
  • Sürücü ve enerji? Turuncu, kırmızı
  • Coşku? Turuncu
  • Kadınlık? Pembe, mor
  • Eğlenceli? Turuncu
  • Nazik? Pembe
  • Şükran? Pembe
  • Yüksek ruhlu? Turuncu
  • Mutluluk? Pembe, sarı, kırmızı
  • Uyum - Yeşil
  • Sağlık ve şifa – Yeşil
  • Masumiyet? Pembe
  • Aşk? Kırmızı, pembe
  • Lüks ve refah? Mor, yeşil
  • Gizem? Mor, siyah
  • Doğa? Yeşil, kahverengi
  • Tutku? Kırmızı
  • Pozitiflik? Sarı
  • Şakacı? Sarı, pembe
  • Romantik? Pembe, mor
  • İmtiyaz? Mor
  • Basitlik? Kahverengi, siyah, beyaz
  • Gelişmişlik? Mor
  • Maneviyat? Mor
  • Güç? Kırmızı
  • Başarı? Mavi
  • Gelenek? Siyah
  • Sakinlik? Pembe, yeşil, mavi, beyaz
  • Güvenilir? Mavi
  • Sıcaklık? Sarı
  • Gençlik? Pembe, turuncu

Yazıya bunu da dahil edeceğim hocam
 
Hocam güzel yazı. Özellikle renk açıklamanız çok işime yarayacak. arşive attım. Teşekkürler
 
@babbab seo konusunda direkt çalışmam olmadı hiç. Bu sebeple 1 yıl için bir şey diyemiyorum.

@oki sen bu konuda bir şeyler diyebilir misin?

Bunun haricinde, makalende, her gün 1 içerik girin. Diğer içerikleri zamanlayın, hemen girmeyin demiştin. Bunun haricinde sosyal medya hesaplarını açın diye eklemiştin.

İşte tam burada ekleyeceğim şeyler olur ki, blogspot ya da sitedeki gibi sosyal medyada da zamanlama yapılmalıdır. Bir içerik ne zaman yayına girecekse sosyal medya paylaşımları da aynı zamanda ya da bir kaç dakika sonrasına ayarlanmalı diye düşünüyorum.

Bu ayarlamalar Hootsuite uygulaması ile kolaylıkla zamanlanabilir.

Not: Hootsuite vb. araçlar kullanıyor musunuz? Kullanıyorsanız bunları da listelemeliyiz. Bu başlattığın konu bir el kitabına doğru gider.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
@babbab seo konusunda direkt çalışmam olmadı hiç. Bu sebeple 1 yıl için bir şey diyemiyorum.

@oki sen bu konuda bir şeyler diyebilir misin?

Bunun haricinde, makalende, her gün 1 içerik girin. Diğer içerikleri zamanlayın, hemen girmeyin demiştin. Bunun haricinde sosyal medya hesaplarını açın diye eklemiştin.

İşte tam burada ekleyeceğim şeyler olur ki, blogspot ya da sitedeki gibi sosyal medyada da zamanlama yapılmalıdır. Bir içerik ne zaman yayına girecekse sosyal medya paylaşımları da aynı zamanda ya da bir kaç dakika sonrasına ayarlanmalı diye düşünüyorum.

Bu ayarlamalar Hootsuite uygulaması ile kolaylıkla zamanlanabilir.

Not: Hootsuite vb. araçlar kullanıyor musunuz? Kullanıyorsanız bunları da listelemeliyiz. Bu başlattığın konu bir el kitabına doğru gider.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eklemeyi yaptım hocam. Bence böyle bir makale gerekli diye düşünüyorum. Yeni başlıyacaklar için yararlı olur.
 
Öncelikle,

Yazı için teşekkürler ufak bir şey ekleyeyim.

Eğer tumblr ve blogspot u kullanacak iseniz (hit çekmek için bile olsa) dikkatli olmanız gerekmekte tek bir siteye çok fazla link çıkışı verdiğiniz zaman belli bir domain veya blogdan google bunu cezalandırıyor. 4-5 içerikte bir otoriter siteler ile beraber link verilmesi google için daha hayırlı olacağını düşünüyorum.
 
Öncelikle,

Yazı için teşekkürler ufak bir şey ekleyeyim.

Eğer tumblr ve blogspot u kullanacak iseniz (hit çekmek için bile olsa) dikkatli olmanız gerekmekte tek bir siteye çok fazla link çıkışı verdiğiniz zaman belli bir domain veya blogdan google bunu cezalandırıyor. 4-5 içerikte bir otoriter siteler ile beraber link verilmesi google için daha hayırlı olacağını düşünüyorum.

Ekleme yapıyorum
 
@babbab seo konusunda direkt çalışmam olmadı hiç. Bu sebeple 1 yıl için bir şey diyemiyorum.

@oki sen bu konuda bir şeyler diyebilir misin?

Öncelikle güzel bir giriş olmuş. @yerdemli renklerle ilgili alıntı için teşekkürler, site kurulumu aşamasında muhakkak göz önünde bulundurulmalı.

Yukarıdaki topiği ben açmış olsam aşağı yukarı aynı şeyleri yazardım. Yalnız domainin marka olması mı, anahtar kelime içerikli olması mı daha iyidir kısmını tartışılır buldum. Hem anahtar kelime içeren, hem kolay hatırlanır bir domaine sahip olabilirseniz (genelde boşta olmazlar, satın almak gerekebilir) daha güçlü bir marka edinmiş olursunuz. xmarka com şeklinde alacağınız ismi insanların hafızasına yerleştirmek için çok uğraşmanız gerekir, bu da yüksek reklam maliyeti demek. sigortam net gibi jenerik isimlerin akılda kalması için daha az reklam yetiyor. Ya da ne bileyim, seohocası'nın aldığı direk ziyaretler muhtemelen cyrptosam'dan bayağı yüksektir, çünkü ikinciyi hatırlamak da yazmak da diğerinden daha zor. Cyrptosam daha faydalı bilgiler sunar, arama motorunda da yükselir ve hak ettiği için er geç diğerini geçer. Ama seçtiğiniz marka bu süreci uzatabilir.

Proje hedeflerine "kendi alanında otorite olmak" eklenebilir. Sizinkine benzer içeriği veren bir sürü site daha olsa bile, ziyaretçilerinizin gündemden geri kalmaması için alanınızdaki gelişmeleri iyi takip edip bilgilendirme yapın. Kaynağı rakip siteler olsa bile sektörle ilgili haberler ve yenilikler paylaşılmalıdır diye düşünüyorum. Sitenizin kullanıcıları diğer siteleri de ziyaret etme ihtiyacı duymasın. Ya da tam tersi; rakiplerinizin kullanıcıları "kaçırdığım birşey var mı" diye sizin siteye de bakmadan geçmesin.

Renklerin yanında kullanıcı deneyimi de çok önemli. Sitenin genel yapısı, sayfa düzeni, içeriği ve tüm fonksiyonları ara ara gözden geçirilip güncellenmeli bence. Bu konuda bazı analiz sitelerinden yardım alınabilir, fakat en güzeli hedef kitleden anket veya birebir sorgu yoluyla geri besleme almaktır.

Ar-Ge için vakit ayırın. Projeye göre Ar-Ge kapsamı değişebilir ama internet projeleri için kabaca şöyle bir düzenli çalışma listesi yapılabilir:

- Kullanıcı deneyimi (Ziyaretçilerin sitede kalma süresini, gezindiği sayfa sayısını, tartışmalara katılma ve sosyal medya paylaşımını artırmanın yollarını araştırma)

- Sektör ve rakip incelemeleri (Alanınızdaki yerli ve yabancı uygulamaları gözden geçirmek. Siteleri sadece içerik olarak değil; tasarım, site fonksiyonları, sosyal medyadaki yerleri ve hatta backlinlerine kadar incelemekte fayda var)

- Genel tarama (İnternette gezinirken de bir taraftan Ar-Ge yapmayı ihmal etmeyin. Herhangi bir konuyu araştırırken ilk karşınıza çıkan sitelerin tesadüfen çıkmadığını bilin ve sebebini sorgulayın. O siteleri hem kullanıcı deneyimi, hem SEO açısından değerlendirin. Sizde de olması gerektiğini düşündüğünüz özelliklerini sitenize uygulamayı düşünün.)

Siteye düzenli vakit ayırmak ne kadar gerekliyse, bence Ar-Ge'ye vakit ayırmak da aynı derece önemli. Ne kadar vakit ayıracağınız size kalmış.

Elim değmişken, kendimce anlamlı bulduğum birkaç prensibi de ekleyeyim; fakat bunların kendi gözlemlerimden oluştuğunu ve tartışmaya açık olduğunu göz ardı etmeyin. Hatta bunlara ayrı topic açıp tartışmak daha olur diye düşünüyorum:

Google -hepimiz gibi- paralı olanı daha çok ciddiye alır! Bu yüzden sitenin temasından hostinge, adwords reklamı vermekten ssl sertifikasına kadar her konuda ücretli olanları tercih etmenizi öneririm. Genel mantık şudur; adam sitesi için maliyetten kaçınmıyorsa profesyoneldir, sitesi de kalıcıdır.

Hızlanmakta olan bir tren görürseniz hemen binin! SEO tartışmalarında sosyal medya dendiğinde çoğunlukla Facebook, Twitter, Google+ ve İnstagram sayılıyor. Birkaç sene önce İnstagram yoktu, fakat şimdi en önemli sosyal medya mecralarından biri. Biraz araştırırsanız çok milyon kullanıcısı olan birçok paylaşım sitesi daha olduğunu göreceksiniz. Bu siteleri daha büyüme aşamasındayken fark edip kayıt olmuş olsaydınız jenerik kullanıcı isimleri alabilirdiniz ve bu önemli bir avantaj olurdu. Scoop.it mesela; doğru kullanıldığında SEO açısından da, hit için de bulunmaz nimettir. Başarılı, büyümekte olan siteleri bulmak ve oralarda doğru konumlanmak bence projeniz boyunca düzenli olarak yapmanız gereken bir çalışma.

Benim ilk aklıma gelenler bunlar. @babbab güzel bir çalışma başlatmış, umarım diğer üye arkadaşlar da elinden geldiğince katkıda bulunurlar.
 
Öncelikle güzel bir giriş olmuş. @yerdemli renklerle ilgili alıntı için teşekkürler, site kurulumu aşamasında muhakkak göz önünde bulundurulmalı.

Yukarıdaki topiği ben açmış olsam aşağı yukarı aynı şeyleri yazardım. Yalnız domainin marka olması mı, anahtar kelime içerikli olması mı daha iyidir kısmını tartışılır buldum. Hem anahtar kelime içeren, hem kolay hatırlanır bir domaine sahip olabilirseniz (genelde boşta olmazlar, satın almak gerekebilir) daha güçlü bir marka edinmiş olursunuz. xmarka com şeklinde alacağınız ismi insanların hafızasına yerleştirmek için çok uğraşmanız gerekir, bu da yüksek reklam maliyeti demek. sigortam net gibi jenerik isimlerin akılda kalması için daha az reklam yetiyor. Ya da ne bileyim, seohocası'nın aldığı direk ziyaretler muhtemelen cyrptosam'dan bayağı yüksektir, çünkü ikinciyi hatırlamak da yazmak da diğerinden daha zor. Cyrptosam daha faydalı bilgiler sunar, arama motorunda da yükselir ve hak ettiği için er geç diğerini geçer. Ama seçtiğiniz marka bu süreci uzatabilir.

Proje hedeflerine "kendi alanında otorite olmak" eklenebilir. Sizinkine benzer içeriği veren bir sürü site daha olsa bile, ziyaretçilerinizin gündemden geri kalmaması için alanınızdaki gelişmeleri iyi takip edip bilgilendirme yapın. Kaynağı rakip siteler olsa bile sektörle ilgili haberler ve yenilikler paylaşılmalıdır diye düşünüyorum. Sitenizin kullanıcıları diğer siteleri de ziyaret etme ihtiyacı duymasın. Ya da tam tersi; rakiplerinizin kullanıcıları "kaçırdığım birşey var mı" diye sizin siteye de bakmadan geçmesin.

Renklerin yanında kullanıcı deneyimi de çok önemli. Sitenin genel yapısı, sayfa düzeni, içeriği ve tüm fonksiyonları ara ara gözden geçirilip güncellenmeli bence. Bu konuda bazı analiz sitelerinden yardım alınabilir, fakat en güzeli hedef kitleden anket veya birebir sorgu yoluyla geri besleme almaktır.

Ar-Ge için vakit ayırın. Projeye göre Ar-Ge kapsamı değişebilir ama internet projeleri için kabaca şöyle bir düzenli çalışma listesi yapılabilir:

- Kullanıcı deneyimi (Ziyaretçilerin sitede kalma süresini, gezindiği sayfa sayısını, tartışmalara katılma ve sosyal medya paylaşımını artırmanın yollarını araştırma)

- Sektör ve rakip incelemeleri (Alanınızdaki yerli ve yabancı uygulamaları gözden geçirmek. Siteleri sadece içerik olarak değil; tasarım, site fonksiyonları, sosyal medyadaki yerleri ve hatta backlinlerine kadar incelemekte fayda var)

- Genel tarama (İnternette gezinirken de bir taraftan Ar-Ge yapmayı ihmal etmeyin. Herhangi bir konuyu araştırırken ilk karşınıza çıkan sitelerin tesadüfen çıkmadığını bilin ve sebebini sorgulayın. O siteleri hem kullanıcı deneyimi, hem SEO açısından değerlendirin. Sizde de olması gerektiğini düşündüğünüz özelliklerini sitenize uygulamayı düşünün.)

Siteye düzenli vakit ayırmak ne kadar gerekliyse, bence Ar-Ge'ye vakit ayırmak da aynı derece önemli. Ne kadar vakit ayıracağınız size kalmış.

Elim değmişken, kendimce anlamlı bulduğum birkaç prensibi de ekleyeyim; fakat bunların kendi gözlemlerimden oluştuğunu ve tartışmaya açık olduğunu göz ardı etmeyin. Hatta bunlara ayrı topic açıp tartışmak daha olur diye düşünüyorum:

Google -hepimiz gibi- paralı olanı daha çok ciddiye alır! Bu yüzden sitenin temasından hostinge, adwords reklamı vermekten ssl sertifikasına kadar her konuda ücretli olanları tercih etmenizi öneririm. Genel mantık şudur; adam sitesi için maliyetten kaçınmıyorsa profesyoneldir, sitesi de kalıcıdır.

Hızlanmakta olan bir tren görürseniz hemen binin! SEO tartışmalarında sosyal medya dendiğinde çoğunlukla Facebook, Twitter, Google+ ve İnstagram sayılıyor. Birkaç sene önce İnstagram yoktu, fakat şimdi en önemli sosyal medya mecralarından biri. Biraz araştırırsanız çok milyon kullanıcısı olan birçok paylaşım sitesi daha olduğunu göreceksiniz. Bu siteleri daha büyüme aşamasındayken fark edip kayıt olmuş olsaydınız jenerik kullanıcı isimleri alabilirdiniz ve bu önemli bir avantaj olurdu. Scoop.it mesela; doğru kullanıldığında SEO açısından da, hit için de bulunmaz nimettir. Başarılı, büyümekte olan siteleri bulmak ve oralarda doğru konumlanmak bence projeniz boyunca düzenli olarak yapmanız gereken bir çalışma.

Benim ilk aklıma gelenler bunlar. @babbab güzel bir çalışma başlatmış, umarım diğer üye arkadaşlar da elinden geldiğince katkıda bulunurlar.

Google paralı olan kısım gerçekten tartışmaya fazlasıyla açık bu nedenle yazıya ekleyip kafa karışsın istemedim. Diğer kısımları ekledim. İlgin için teşekkür ederim.
 
Saçmalık gerçekten saçmalık. 2 saat boyunca burada durup yazı yazdım. Düşüncelerimi beyan ettim. Sonra hata aldım. Karakter sınırı varmış. Ardından yazdığım onca şey silindi. Çok güzel ya. Harika.
 
@oki değerli katkıların için teşekkürler. Bilginin paylaştıkça arttığı bir gerçek.
@babbab genellikle bir yazıyı post etmeden önce CTRL + A, CTRL + C, CTRL + V yapmayı alışkanlık hâline getirdim. Tavsiye ederim :)
 
@oki değerli katkıların için teşekkürler. Bilginin paylaştıkça arttığı bir gerçek.
@babbab genellikle bir yazıyı post etmeden önce CTRL + A, CTRL + C, CTRL + V yapmayı alışkanlık hâline getirdim. Tavsiye ederim :)

keşke öyle yapsaydım, çünkü cidden çok uzun bir metin yazmıştım. Üzülüyorum ve site yönetimine bildirdiğimde kaybettiğim veri hakkında bir şey sorulmayıp "bunu başka yerde görmedin mi?" benzeyen bir beyanda bulundu. Neyse imkanları varsa düzeltirlermiş.
 
Geri
Üst