• 1. Daha Önce SEOcry.com üstünden yayın yapan sitemiz Cryptosam Forum olarak yeni alan adımıza aktarılmıştır.
    2. Sitemize kayıtlar incelemeden geçerek tamamlanmaktadır. Tüm kayıtları tek tek inceleyerek platformumuzda en doğru kişiler ile fikir alış verişi yapmaya - yapmanıza gayret ediyoruz.

2015 Yılı İçin Seo Stratejisi

AsiSeo

Kayıtlı Kullanıcı
Bir gün önce r10 da yazıp paylaştığım bir makalemi sizlerle de paylaşmak istedim.

Merhaba arkadaşlar, Sizlere 2015 yılı için google'ın nelere ağırlık verebileceği ile ilgili bilgi akışında bulunmak istiyorum


1-Sitenizin mobil trafiğine ağırlık verin ( Biliyorsunuz ki google, en son yaptığı çalışmalarda masa üstü trafiğe oranla, mobil trafiğe daha çok yoğunlaştı. Bunun için yapmanız gereken mobil sitenizi gerek tasarım yönü ile gerekse kullanıcı uyumluluğu yönüyle optimize etmeni gerekmektedir. Böyleyse google gözünde seo da bir adım önde olacaksınız.) Yani mobil dostu siteler bir adım önde gider.


2-Google dışı diğer arama motorlarına yönelik çalışmalarınızı arttırın ki, sitenizin diğer arama motorlarında görünürlüğü artsın. Böylece google sitenizi daha çok fark edecektir. ( Aaa diyecek vay arkadaş bizim kamillerin sitesi diğer arama motorlarında da ön planda çıkıyor demek ki kaliteli paylaşımlarda bulunuyor diğer motorlar ona önem vermiş. Dur en iyisi bende kamilin sitesini ödüllendirim yüzü gülsün yavrucağın) Diyecek google amcanız.


3-Anahtar kelimelerinize çok fazla yoğunlaşmayın. Yani aşırı derece anahtar kelimenizi link kasıp sitenizi googlenin gözüne sokmayın. Daha çok anahtar kelimenizin geçtiği konular açın ve etiketler girin.


4-Sosyal medyayı elinizden geldiğince kıvamında kullanmaya gayret gösterin. Çünkü google sosyal medyadan gelen trafiğe önem verecektir. Sosyal medyada paylaşılan linkleriniz google gözünde organik seodur
smile.gif



5-Google yeni sezonda SSL sertifikasına verdiği önemi daha da arttırcak. SSL teknolojisi sayesinde sitelerin güvenirliği belli olacaktır. Yani anlatmak istediğim bu sertifikayı almayan siteler yakın bir zamanda bazı güvenlik duvarlarına takılabilirler bu da hit ve güven kaybına yol açabilir. (SSL Sertifakası olan siteler sıralamalarda 1 adım önde olur)


Kelime hatalarım varsa af ola. Elimden geldiğince sizlere yardımda bulunmak istedim umarım faydalı olabilmişimdir.
Bir nebzede olsa zihninize ışık tutmayı başarabildiysem
 

Sherlock Holmes

Kayıtlı Kullanıcı
Google dışı diğer arama motorlarına yönelik çalışmalarınızı arttırın ki, sitenizin diğer arama motorlarında görünürlüğü artsın. Böylece google sitenizi daha çok fark edecektir.
Bunu nasıl yapacak ki? Google dışı arama motorlarına yönelik çalışmaları "yumurtaları farklı sepetlere koyma, yani riski dağıtma amaçlı yapılmalıdır" ama. Google nasıl farkedecek, diğer arama motorlarındaki çalışmaları ve sonuçları?
 

AsiSeo

Kayıtlı Kullanıcı
Bunu nasıl yapacak ki? Google dışı arama motorlarına yönelik çalışmaları "yumurtaları farklı sepetlere koyma, yani riski dağıtma amaçlı yapılmalıdır" ama. Google nasıl farkedecek, diğer arama motorlarındaki çalışmaları ve sonuçları?
Bir örnek vereyim. Siteni yandexe kayıt edebilirsin bunun dışında diğer arama motorlarında yer alan sitelerden tanıtım alabilirsin. Mesela yandex news kayıtlı sitelerden yazı almak gibi.

Google hitinize oranla diğer sitelerden de hit gelirse google bunu illaki fark eder. Önemli olan burada zaten site görünürlüğünü attırmak. Böylece siten daha da değerlenecektir
 

SiyahGiyen

Kayıtlı Kullanıcı
Öncelikle Paylaşımınız için Teşekkür Ederim.
2-Google dışı diğer arama motorlarına yönelik çalışmalarınızı arttırın ki, sitenizin diğer arama motorlarında görünürlüğü artsın. Böylece google sitenizi daha çok fark edecektir. ( Aaa diyecek vay arkadaş bizim kamillerin sitesi diğer arama motorlarında da ön planda çıkıyor demek ki kaliteli paylaşımlarda bulunuyor diğer motorlar ona önem vermiş. Dur en iyisi bende kamilin sitesini ödüllendirim yüzü gülsün yavrucağın) Diyecek google amcanız.
Çok mantıklı gelmedi bana bu açıklama. Yani yandex news dışında bir örnek var mı kafanızda ?


5-Google yeni sezonda SSL sertifikasına verdiği önemi daha da arttırcak. SSL teknolojisi sayesinde sitelerin güvenirliği belli olacaktır. Yani anlatmak istediğim bu sertifikayı almayan siteler yakın bir zamanda bazı güvenlik duvarlarına takılabilirler bu da hit ve güven kaybına yol açabilir. (SSL Sertifakası olan siteler sıralamalarda 1 adım önde olur)
Bu sanırım e-ticaret siteleri için geçerli bir madde. Yoksa bir haber sitesinde SLL Sertifikası olup olmaması bu kadar önemlimidir ?

Sosyal Medya konusunda katılıyorum size. Sanırım bir çok kişi biliyor diye farkı yazmadınız. SEO ve SMM farklı şeyler aslında. Muhakkak sosyal medya paylaşımlarının etkisi var. Ancak boş hesaplarda paylaş paylaş dur. Bunun etkisi ne kadar olabilir ? Sitenizdeki butonlarladan vs yapılan sosyal medya paylaşımları ve bu paylaşımlar sonucu sitenizi ziyaret eden kişiler Google için değerlidir. Hatta bu ziyaretçiler sayfa sayfa geziyorsa, tekrar sizi ziyaret ediyorsa tadından yenmez.
 

okursan

Kayıtlı Kullanıcı
Eğer sitede analytics kodu varsa google kimin hangi arama motorundan tıklayarak geldiğini farkediyor zaten. Bir değer olabilir mi derseniz bence de olabilir gibi.
 

AsiSeo

Kayıtlı Kullanıcı
Öncelikle Paylaşımınız için Teşekkür Ederim.

Çok mantıklı gelmedi bana bu açıklama. Yani yandex news dışında bir örnek var mı kafanızda ?



Bu sanırım e-ticaret siteleri için geçerli bir madde. Yoksa bir haber sitesinde SLL Sertifikası olup olmaması bu kadar önemlimidir ?

Sosyal Medya konusunda katılıyorum size. Sanırım bir çok kişi biliyor diye farkı yazmadınız. SEO ve SMM farklı şeyler aslında. Muhakkak sosyal medya paylaşımlarının etkisi var. Ancak boş hesaplarda paylaş paylaş dur. Bunun etkisi ne kadar olabilir ? Sitenizdeki butonlarladan vs yapılan sosyal medya paylaşımları ve bu paylaşımlar sonucu sitenizi ziyaret eden kişiler Google için değerlidir. Hatta bu ziyaretçiler sayfa sayfa geziyorsa, tekrar sizi ziyaret ediyorsa tadından yenmez.
Hocam site güvenirliği için gerekli her site için kullanılabilir faydalıdır. "SSL teknolojisi sayesinde sitelerin güvenirliği belli olacaktır. Yani anlatmak istediğim bu sertifikayı almayan siteler yakın bir zamanda bazı güvenlik duvarlarına takılabilirler bu da hit ve güven kaybına yol açabilir. (SSL Sertifakası olan siteler sıralamalarda 1 adım önde olur)"

Google bunun için yakında bir çalışma çıkarabilir
 

AsiSeo

Kayıtlı Kullanıcı
Eğer sitede analytics kodu varsa google kimin hangi arama motorundan tıklayarak geldiğini farkediyor zaten. Bir değer olabilir mi derseniz bence de olabilir gibi.
Kaldı ki sadece anali
Eğer sitede analytics kodu varsa google kimin hangi arama motorundan tıklayarak geldiğini farkediyor zaten. Bir değer olabilir mi derseniz bence de olabilir gibi.
Kaldı ki sadece analiytics değil eğer siteniz webmastertoolsa da ekliyse zaten tüm bilgilerinize oradan da erişebiliyor :)
 

SiyahGiyen

Kayıtlı Kullanıcı
Hocam site güvenirliği için gerekli her site için kullanılabilir faydalıdır. "SSL teknolojisi sayesinde sitelerin güvenirliği belli olacaktır. Yani anlatmak istediğim bu sertifikayı almayan siteler yakın bir zamanda bazı güvenlik duvarlarına takılabilirler bu da hit ve güven kaybına yol açabilir. (SSL Sertifakası olan siteler sıralamalarda 1 adım önde olur)"

Google bunun için yakında bir çalışma çıkarabilir

E-ticaret ve/veya üyelerinin bilgilerini sağlayan siteler için gerekli olan bir sertifika. Sıradan bir haber sitesinin bu sertifika ile işi olmaz, olmamalı da zaten. Amacım tartışma ortamı yaratmak değil ama bu yazdığınız doğru değil. Yani ben bir moda sitesi sahibiysem neden bu sertifika sahibi olmalıyım ?
Yazınızda katılmadığım bir kaç nokta var. Bir emek harcamışsınız ellerinize sağlık. Fakat sanırım ya yazı kısa olmuş ya da atladığınız noktalar var.

Örneğin :Sitemin analytics ve webmaster tools kaydı yoksa o zaman ne yapacak Google. Bu konuda bu kadar aciz mi ?
 

grafen

Kayıtlı Kullanıcı
Bencede moda sitesinin veya kredi kartı ve odeme ile ilgisi olmayan sitelerin ssl sertifikası alması abest kaçacaktır.Siz ssl sertifikası alırsanız normal site için googke zaten bunun normal bir şey olmadığını anlayacaktır
 

Red

Kayıtlı Kullanıcı
Heryerde diyorum ssl ticariler icin artı olabilir ben bişey satmıyorsam eğlence sitesiyse neden ssl'ye geçiyim mantıksız bu olay.
 

okursan

Kayıtlı Kullanıcı
Eğer sitenizde üyelik sistemi varsa üye kayıt ve üye giriş aşamalarında güvenli olduğunuzun ispatı olarak artı puan olabilir. Onun haricinde sadece okunacak bir site için bence de gerek yok gibi.
 

AsiSeo

Kayıtlı Kullanıcı
Sizin görünüz saygı duymak lazım. Peki hiç düşündünüz mü? İçeriği yazı olup güvenli olmayan bir çok w***z site var ileri de google bu tür siteleri engellemek için güvenlik duvarı koyabilir. Yani demek istediğim bu site güvenli olmayabiliri girmek için emin misiniz ? Gibisinde durumlar gelebilir. Bu yönden de düşünmek lazım. Kaldı ki ssl alarak sitenin güvenli ve temiz bir site olduğunu googleye bildirmiş oluyorsun buda + bir puan demektir. Bu benim görüşüm isteyen uyar isteyen uymaz.
 

Kerem

Kayıtlı Kullanıcı
ssl kullanarak bir adım öne, sitenizi yavaşlattığınız için iki adım geriye. siteniz ticari değilse hız daha önemli bence.
 

Red

Kayıtlı Kullanıcı
Sizin görünüz saygı duymak lazım. Peki hiç düşündünüz mü? İçeriği yazı olup güvenli olmayan bir çok w***z site var ileri de google bu tür siteleri engellemek için güvenlik duvarı koyabilir. Yani demek istediğim bu site güvenli olmayabiliri girmek için emin misiniz ? Gibisinde durumlar gelebilir. Bu yönden de düşünmek lazım. Kaldı ki ssl alarak sitenin güvenli ve temiz bir site olduğunu googleye bildirmiş oluyorsun buda + bir puan demektir. Bu benim görüşüm isteyen uyar isteyen uymaz.

Ozaman w***z exe vb dosyaları https icinden verirler herşeye çözüm var https ancak güvenli sanalpos işlerinde iyi olur.
 

jokerboy

Kayıtlı Kullanıcı
2. madde hakkında pek birşey diyemeyeceğim ve ssl için de eğer sadece okunacak bir site ise ve herhnagi bir bilgi istenmiyorsa +'sının yanında daha çok - getireceğine inanıyorum.
Paylaşım için teşekkürler
 

nevmedya

Kayıtlı Kullanıcı
Bir sorum var arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim, kendi sektöründe başarılı siteler mobil siteye mi geçmeli yoksa, responsive tasarımları mı tercih etmeli. seo değerleri ve gelirleri açısından değerlendiriseniz sevinirim.
 
Üst